woensdag 8 april 2015

The paradise of Dominica

Paradijs: “De plaats of toestand van perfecte vrijheid, vrede, onschuld en overvloed”. 

Mijn haar ruikt naar rotte eieren. Mijn huid voelt zacht aan alsof ik net uit de schoonheidskliniek kom lopen. Mijn benen doen pijn. Mijn hart staat in vuur en vlam. Na een aantal dagen van hiken in regenwoud, beklimmen van vulkanische bergen, badderen in warmwaterbronnen en ontmoetingen met de lokale bevolking weten we het zeker. Dominica is een paradijs.Vrij, vredig, onschuldig en overdadig. 

Selfie time

Uitzicht over Morne Trois Pitons National Park vanaf het hoogste punt van de hike naar Boiling Lake

Eerste glimp van de Valley of Desolation

Afdaling in de Vallei

Rood gekleurd gesteente door het zwavel

Stapje voor stapje

Hikers, eat your heart out!

Geiser in de Vallei. De geur van zwavel is doordringend, ruikt naar rotte eieren...


Water is wit-grijs door het zwavel

Hét Boiling Lake. Het meer kookt door de hitte van de magma kamer die eronder ligt

Het meer ligt in een krater en wordt gevoed door een waterval

Daar is de zon, snel poseren...shit mond nog vol...

En weer terug door de Vallei

Het regenwoud ligt voor ons

Onderweg chillen in een warmwaterbron van 40 graden...

Midden in de jungle...dit bestaat echt! 

Eitje koken voor de lunch

Ik kan er geen genoeg van krijgen...

Een laatste glimp van de Vallei

Uitzicht over de Trafalgar Falls. Links de 'papa', rechts de 'big mama'.

Warm-water-kreek vlak naast de koude waterval

Op weg naar de 'big mama' 

Je moet er wat voor over hebben...

Maar dan ben je er!

Dames, focus op de waterval! ;-)

Me-time!

Lekker badderen!

Eindelijk heb ik een kolibri op de foto :-)

Dominica staat in bloei.

Fresh water lake

Philip bood ons niet alleen een lift aan, maar nodigde ons uit in zijn huis. Toppunt van gastvrijheid!

Een frisse duik in TiTou Gorge. Deze 40 meter diepe kloof heeft aan het eind een waterval. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten